Naisten jako karkeasti madonniin ja huoriin tai rakastajattariin ja vaimoihin tai vaimo- ja tyttöystäväkandidaatteihin askarruttaa minua kovasti. Mitkä piirteet tekevät ihmisestä potentiaalisesti hyvän tyttöystävän tahi vaimokkeen?

Nettiä selaillessa ilmenee yksi ihmisryhmä yli muiden: naapurintytöt. Ne tavalliset, naapurintytöiltä vaikuttavat naiset ovat turvallisia ja luotettavia ja todella moni haluaisi tälläisen ihmisen kanssa kihloihin asti. Tavikset yhdistetään viattomuuteen, hellyyteen, empatiaan ja tasapainoisuuteen. Ei kuulemma löydy mitään parempaa kuin ujon ja rauhallisen naisen muuttuminen makuuhuoneen puolella villiksi seksin ylijumalattareksi:

Vaimokandidaatti ei kuulemma päästä makuuhuoneen puolella ennenkuin ajan kanssa. Jos antaa tälle miehelle, on luultavasti antanut muillekin. Näin se taustalta löytyvä logiikka tuntuu menevän. Kukaan ei halua naista joka on maannut useamman kanssa kuin itse on maannut.

Olenko ainoa joka huomaa tässä pienen paradoksin? Kokematon ja neitseellinen nainen joka osaa kaikki niksit sängyn puolella. Viaton ja tasapainoinen ihminen joka seisoo miehensä rinnalla vaikka mitä tapahtuisi. Ihanan yksinkertainen näkemys - tai sitten ei.

Olen monesti miettinyt mikä minusta tekee huonon tyttöystäväkandidaatin. Se että minä puhun, ajattelen ja teen tuntuu pelottavan monia miehiä. Moni mies tuntuu olevan sitä mieltä että naisen ei kuulu olla aktiivinen eikä naisen kuulu nauttia työstään. Ennen kaikkea kiltti nainen ei deittaile, kiltti nainen menee lapsuuden rakastettunsa kanssa kihloihin ja naimisiin. Me muut saamme ikuisesti tyytyä secret mistressin rooliin.

Irvokasta kyllä, minä olen hyvinkin sitoutuvaa sorttia. Minä puhun, minä nauran ja minä tapailen mutta sitoudun vain ihmiseen joka tuntuu kaikin tavoin oikealta. Kun minä sitoudun, minä sitoudun määrittelemättömäksi ajaksi eteenpäin. En usko voivani ikinä ainoastaan hengailla ihmisen kanssa. Minä yritän aina olla tosissani. 

Joillekin se asenne on kovin harvinainen. Koska tapailen olen siis peluri. Koska sitoudun harvoin harrastan paljon irtosuhteita. Koska en ole seurustellut kuin lyhyitä aikoja olen epäsopiva tyttöystävä. 

Iso osa minusta antaa piupaut näille ajatuksille mitä minuun kohdistetaan. Se pienenpieni osa minussa pelkää silti - pelkää jäävänsä yksin. Pelkää sitä että koska ei ole vakavasti seurustellut tähänkään mennessä, hän ei tule seurustelemaan jatkossakaan.

Toivon että joku tekisi peloistani turhia.